ခမာႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ အပိုင္း တစ္ ကို ဖတ္ခ်င္ရင္
ဒီမွာ ႏွိပ္ပါ။
(ႏွစ္သစ္ကူး သံုးရက္လံုးမွာ အိမ္ေတြ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ၊ ရံုး၊ ေက်ာင္း၊ နန္းေတာ္၊ အစိုးရဌာန အေဆာက္အဦးေတြ၊ ေဟာ္တယ္ေတြ အားလံုးမွာ မီးပုံုးေတြ ခ်ိတ္ဆြဲထြန္းၫွိၾကပါတယ္။)
|
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အ၀င္၀မုခ္ဦး |
ဆက္ၿပီးေတာ့ ခမာႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာေတြအရ ဘယ္လိုဆင္ႏြဲက်င္းပေလ့ရွိၾကတယ္ ဆိုတာေလးေတြကိုေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ပထမဆံုး ခမာႏွစ္သစ္ကူးကို ဘာသာေရးအရ က်င္းပပံုေလးေတြကို အရင္ဆံုးေျပာျပမယ္ေနာ္။ ခမာႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ သံုးရက္မွာမွ တစ္ရက္ခ်င္းစီမွာ ဘာသာေရးနဲ႔ရိုးရာဓေလ့အရ သူ႔ေန႔နဲ႔သူလုပ္ရတဲ့ ထံုးတမ္းစဥ္လာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။
ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ရဲ႕ ပထမဦးဆံုးေန႔ကို မဟာ ေဆာင္ကရန္ (Maha Songkran)၊ ဒုတိယေန႔ကို ၀ီရ ၀ါဏဘ (Virak Wanabat) နဲ႔ တတိယေန႔ကို ထငိုင္း ေလယန္ ဆာကာ (Tngay Leang Saka) လို႔ ခမာလို ေခၚပါတယ္။
မဟာ ေဆာင္ကရန္လို႔ေခၚတဲ့ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ ပထမေန႔ဟာ ႏွစ္ေဟာင္းရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေန႔ျဖစ္သလို တၿပိဳင္နက္ထဲမွာပဲ ႏွစ္သစ္ရဲ႕ ပထမဦးဆံုးေန႔လဲျဖစ္တာေၾကာင့္ အဲဒီေန႔ႏွစ္သစ္ကူးေျပာင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ႏွစ္သစ္နတ္သမီးဟာ လူ႔ျပည္ကို ဆင္းသက္ေရာက္ရွိလာမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ခမာလူမ်ဳိးေတြအတြက္ေတာ့ မဟာေဆာင္ကရန္ေန႔ဟာ ေရွ႕လာမယ့္ ႏွစ္သစ္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ေန႔လို႔ ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။
|
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက စည္ႀကီး။ (အဲဒီစည္ကို ျမန္မာျပည္က တံုးေမာင္းေခါက္တဲ့ စည္းခ်က္အတိုင္း တီးၾကတယ္။ ခမာေတြက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ တံုးေမာင္းအစား စည္ သို႔မဟုတ္ ေမာင္း အႀကီးႀကီးေတြကို သံုးတယ္။) |
|
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ျပင္ဆင္ထားတဲ့ ႏွစ္သစ္ကူး ကန္ေတာ့ပြဲ |
|
ခမာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ အိမ္တိုင္းမွာ မရွိမျဖစ္ ရိုးရာနတ္စင္။ ႏွစ္သစ္ကူးအတြက္ အထူးတလည္ အေအးဗူးရယ္ အသီးအႏွံရယ္ တင္ထားပံု။ |
ခမာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈအရ ႏွစ္သစ္ကူးမွာ အလွည့္က်နတ္သမီး ေကာင္းကင္ဘံုမွ ဆင္းသက္လာပံုေလးကို ေျပာျပရရင္ ခမာတို႔ရဲ႕ သႀကၤန္စာအရ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ဟာ ခမာခုႏွစ္အေနနဲ႔ ၂၅၅၆ ဗုဒၶသာသနာ သကၠရာဇ္ နဂါးႏွစ္ပါ။ မဟာ ေဆာင္ကရန္ေန႔က ေသာၾကာေန႔မွာ က်ေရာက္တဲ့အတြက္ လူ႔ျပည္ကို ဆင္းသက္ဖို႔ တာ၀န္က်တဲ့ သမီးေတာ္ကေတာ့ ေခမရာေဒဝီ (Kemera Devi) လုိ႔ ေခၚတဲ့ ေသာၾကာေန႔ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ နတ္သမီး (Friday Angel) ရဲ႕အလွည့္ျဖစ္္ပါတယ္။ မဟာ ေဆာင္ကရန္ေန႔ ၂၀၁၂ ဧၿပီလ ၁၃ရက္ ေသာၾကာေန႔ ညေန ၇ နာရီ ၁၁ မိနစ္ တိတိဟာ ႏွစ္သစ္ကို ကူးေျပာင္းခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေရာက္လာတဲ့ ႏွစ္သစ္ဟာ နဂါးႏွစ္ျဖစ္လို႔ နတ္သမီး လူ႔ျပည္ကိုဆင္းရာမွာ ေရွ႕ေတာ္ေျပးအျဖစ္ ႏွစ္သစ္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ နတ္နဂါးတစ္ေကာင္က ဦးေဆာင္လာၿပီး အဲဒီေနာက္ကေန ေသာၾကာနတ္သမီးဟာ ညာလက္မွာ ဓါးတစ္လက္နဲ႔ ဘယ္လက္မွာ ပင္း (Peng) လို႔ေခၚတဲ့ ခမာရိုးရာ တူရိယာ တစ္မ်ဳိးကို ကိုင္စြဲကာ ကၽြဲစီးၿပီး လူ႔ျပည္ကို ဆင္းသက္လာပါတယ္။ နတ္သမီးရဲ႕ ေနာက္မွာ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ အေႁခြအရံ သင္းပင္းမ်ားက ျဗဟၼာႀကီးဦးေခါင္းကိုတင္ထားတဲ့ ေရႊကလပ္နဲ႔အတူ လူ႔ျပည္ကို လိုက္ပါ ဆင္းသက္လာၾကပါတယ္။
|
ခမာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ မဟာေဆာင္ကရန္စာအုပ္ (သႀကၤန္စာ) မ်က္ႏွာဖံုးမွာ ပံုေဖၚထားတဲ့ နဂါးႏွစ္အတြက္ နတ္သမီးဆင္းလာပံု သရုပ္ေဖၚပံု။ (ဒီပံုကိုေတာ့ အင္တာနက္ကပဲ ရွာယူထားပါတယ္။) |
ေသာၾကာနတ္သမီးဟာ ျဗဟၼာႀကီးဦးေခါင္းကို သယ္ေဆာင္ၿပီး ထံုးတမ္းစဥ္လာအတိုင္း ေမယုေတာင္ကို မိနစ္ ေျခာက္ဆယ္ျပည့္ေအာင္ ပတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ လူ႔ျပည္က တာ၀န္အလွည့္ၿပီးဆံုးလို႔ မူလေနထိုင္ရာေကာင္းကင္ဘံုကို ျပန္လည္ထြက္ခြာေတာ့မယ့္ ႏွစ္ေဟာင္းက နတ္သမီးထံ ျဗဟၼာႀကီးဦးေခါင္းကို လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ႏွစ္ေဟာင္းနတ္သမီးဆီက လူ႔ျပည္မွာထမ္းေဆာင္ရမယ့္တာ၀န္ေတြကို တႏွစ္တာအတြက္ လႊဲေျပာင္းလက္ခံယူရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ တႏွစ္တာတာ၀န္ေတြ ထမ္းေဆာင္ၿပီးဆံုးၿပီျဖစ္တဲ့ ႏွစ္ေဟာင္းကနတ္သမီးဟာ ႏွစ္သစ္နတ္သမီးကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး လက္လႊဲယူထားတဲ့ ျဗဟၼာႀကီးဦးေခါင္းကို သယ္ေဆာင္ကာ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါမ်ားနဲ႔အတူ မိမိရဲ႕မူလေနရာ ေကာင္းကင္ဘံုကို ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားပါတယ္။ နဂါးႏွစ္အတြက္ တာ၀န္က်တဲ့ ေသာၾကာနတ္သမီး ေခမရာေဒဝီကေတာ့ တႏွစ္တာ တာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ဖို႔အတြက္ လူ႔ျပည္မွာေနထိုင္ၿပီး ေနာက္ႏွစ္ ႏွစ္သစ္ကူးခ်ိန္ အလွည့္က်တဲ့နတ္သမီး ဆင္းသက္လာခ်ိန္တိုင္ေအာင္ ရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။
မဟာ ေဆာင္ကရန္ေန႔မွာ ခမာလူမ်ဳိးမ်ားအားလံုး ရိုးရာယံုၾကည္မႈဓေလ့အရ တႏွစ္တာလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ကံေကာင္းေစဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး မနက္ေစာေစာမွာ ေရစင္(Holy water)နဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္ျခင္း၊ ေန႔လည္မွာ ကိုယ္ခႏၶာကို ေဆးေၾကာေရေလာင္းျခင္းနဲ႔ ညအိပ္ရာမ၀င္ခင္မွာေျခေဆးျခင္း တို႔ကိုလည္းျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက ဦးေဆာင္ၿပီး အားလံုးစုေပါင္းပါ၀င္ကာ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း မ်က္ႏွာစာ ေျမကြက္လပ္မွာ ႏွစ္သစ္ကူး အစဥ္အလာ ထံုးတမ္းမ်ားအတိုင္း သဲမ်ားနဲ႔ သဲပံုေစတီေတြ စုစုေပါင္း ငါးဆူတည္ရပါတယ္။ အလယ္မွာ ေစတီတစ္ဆူရွိၿပီး အျခားေစတီေလးဆူက ေထာင့္ေလးေထာင့္ကေန ၀န္းရံထားတဲ့ပံုစံမ်ဳိး တည္ေဆာက္ရပါတယ္။ အလယ္ေစတီက ဗုဒၶဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ကို ကိုယ္စားျပဳသလို တာ၀တိ ံသာမွာရွိတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ဌာပနာထားေသာ စၾကမုနိေစတီေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳတယ္လို႔လဲ ေျပာၾကပါတယ္။ အရံေစတီေလးဆူကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာ၀က ရဟန္းေတာ္ ေလးပါးျဖစ္တဲ့ ရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္ေမာဂၢလာန္၊ ရွင္အာနႏၵာနဲ႔ ရွင္မဟာကႆပကို ကိုယ္စားျပဳတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သဲပံုေစတီေတြအားလံုးကို ရာဇမတ္ကာ၊ သာသနာ့အလံစိုက္၊ ေရႊထီးမ်ားမိုးၿပီး အလွဆင္ပန္းကံုးမ်ား မီးေရာင္စံုမ်ားနဲ႔ အလွဆင္ပူေဇာ္ထားၾကပါတယ္။ ႏွစ္သစ္ကူးသံုးရက္အတြင္းမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို လာေရာက္လွဴဒါန္းပူေဇာ္ ကုသိုလ္ျပဳၾကသူမ်ားအားလံုး သဲပံုေစတီေတြကို အေရာင္စံု တံခြန္ကုကၠားေလးမ်ား ထိုးစိုက္ၿပီး ဖေယာင္းတိုင္ အေမႊးတိုင္မ်ား ထြန္းၫွိပူေဇာ္ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။
|
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းအတြင္းက တည္ၿပီးစ သဲပံုေစတီမ်ား |
|
အဲဒီမုခ္ဦးအခံုးကေလးေတြက အုန္းလက္ေတြကို ဖြတ္ၿမီးက်စ္သလိုက်စ္ၿပီးလုပ္ထားတာ |
|
သဲပံုေစတီ အေနာက္ဖက္ျခမ္း |
|
အလယ္ကေစတီနဲ႔ အရံေစတီေလးဆူ |
|
အလယ္ေစတီရဲ႕ မ်က္ႏွာစာဖက္ |
|
သဲပံုေစတီ အေရွ႕ဖက္ျခမ္း မ်က္ႏွာစာ |
|
ဒီပံုမွာေတာ့ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ၾကတဲ့သူေတြ ထိုးစိုက္သြားၾကတဲ့ ေရာင္စံု တံခြန္ေလးေတြ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ |
|
အလယ္ေစတီ အေရ့ွမ်က္ႏွာစာ အနီးကပ္ |
|
အေမႊးတိုင္မ်ား တံခြန္ကုကၠားမ်ားနဲ႔ ပူေဇာ္ထားၾကတဲ့ သဲပံုေစတီမ်ား |
ဝီရ ဝါဏဘ လို႔ေခၚတဲ့ ႏွစ္သစ္ကူး ဒုတိယေန႔ကေတာ့ ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းရတဲ့ေန႔ပါပဲ။ အဲဒီေန႔မွာ မရွိဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးသူမ်ား၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား၊ အိမ္မဲ့ယာမဲ့မိသားစုမ်ား၊ မိမိတို႔ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲ ကူညီေထာက္ပ့ံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကတဲ့အျပင္ ဘုရား ေက်ာင္းကန္မ်ားကို သြားေရာက္လွဴဒါန္းျခင္းမ်ားလဲ ျပဳတတ္ၾကပါတယ္။ ကြယ္လြန္ၿပီးေသာ မိဘ ဘိုးဘြားမ်ားအတြက္ ရည္စူးၿပီးေတာ့ ဆြမ္းကပ္လွဴျခင္း၊ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ား ျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊ အလွဴဒါနေပးျခင္း၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္ သခၤ်ဳိင္း အုတ္ဂူမ်ားမွာ သြားေရာက္ၿပီး ဆုေတာင္း ပူေဇာ္ေပးျခင္း၊ မိမိတို႔ျပဳလုပ္သမွ်ေသာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားကို ကြယ္လြန္ၿပီးသူမ်ားအား ရည္စူး၍ အမွ်အတန္း ေပးေဝျခင္းေတြကိုလဲ လုပ္ၾကပါတယ္။ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ားကေတာ့ ရပ္နီးရပ္ေ၀းက ဘိုးဘြား မိဘ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၊ ဆရာသမားမ်ား၊ ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြမ်ား၊ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားကို သစ္သီးျခင္းမ်ား၊ လက္ေဆာင္ျခင္းမ်ား၊ အျခားႏွစ္သက္ရာ ႏွစ္သစ္ကူးလက္ေဆာင္မ်ား ေပးတတ္ၾကပါတယ္။
|
ႏွစ္သစ္ကူးလက္ေဆာင္ |
|
ခမာသီလရွင္အဖြားမ်ား ႏွစ္သစ္ကူးမွာ ဘုရားေက်ာင္းကန္သြားၾကတာပါ။ |
|
ဒါေတြကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းအတြင္းက သခၤ်ဳိင္းအုတ္ဂူေတြပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္ အရိုးျပာအိုးမ်ားကို ျမဳပ္ႏွံထားတတ္ၾကပါတယ္။ အေရာင္စံု စကၠဴေလးေတြကပ္ထားတာကေတာ့ သခၤ်ဳိင္းဂူကို လာေရာက္ပူေဇာ္ ထားၾကတာပါ။ |
|
ႏွစ္သစ္ကူး ဒုတိယေန႔မွာ လမ္းေဘးတစ္ေနရာမွာ အလွဴခံေနၾကတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား။ |
|
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းအတြင္းက ႏွစ္သစ္ကူးအတြက္ ခ်ေပးထားတဲ့ အလွဴခံပံုးနဲ႔ အေမႊးတိုင္ပူေဇာ္တဲ့ေနရာ |
|
အလွဴလဲထည့္ ခ်ေပးထားတဲ့ အေမႊးတိုင္ ဖေယာင္းတိုင္မ်ားကိုလည္း ထြန္းၫွိပူေဇာ္ |
|
အလွဴခံပံုးေနာက္က စင္ေပၚမွာ ေရသပၸါယ္ႏိုင္ဖို႔ ဆင္းတုေတာ္တစ္ဆူကို ေရပံုးေရခြက္မ်ားနဲ႔ အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထားေပးပါတယ္။ |
တတိယေန႔ျဖစ္တဲ့ ထငိုင္းေလယန္ဆာကာေန႔ကေတာ့ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ား၊ ဘုရားေစတီမ်ားကို ေရသပၸါယ္ရတဲ့ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။ တတိယေန႔ဆိုရင္ ဘုရားေစတီေတြ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ လူေတြႀကိတ္ႀကိတ္တိုးေနတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီေန႔မွာေတာ့ ေစတီပုထိုး ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားကို အေမႊးန႔ံသာေရမ်ားနဲ႔ေဆးေၾကာ သန္႔စင္ၾကၿပီး ေရသပၸါယ္ၾကပါတယ္။ ကေမာၻဒီးယားက အခ်ဳိ႕နယ္ဖက္ေတြမွာဆိုရင္ မီးသတ္ဌာနက ကားမ်ားနဲ႔ မီးသတ္ပိုက္မ်ားကို ငွားရမ္း အသံုးၿပဳၿပီး ဘုရား ေစတီငယ္မ်ားကိုပါ ထီးေတာ္ကေန ဖိနပ္ေတာ္အထိေအာင္ ေရပက္ဖ်န္းၿပီး ေဆးေၾကာသန္႔စင္ေလ့ ရွိတတ္ၾကေၾကာင္းကိုလဲ ၾကားသိရဖူးပါတယ္။ ခမာလူမ်ဳိးေတြအေနနဲ႔ ႏွစ္သစ္ကူးခ်ိန္မွာ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ေရသပၸါယ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ်ေသာ သက္ရွိသတၱဝါမ်ား၊ အပင္မ်ားအားလံုး အသက္ရွင္ဖို႔အတြက္ ေရဟာမရွိမျဖစ္ အေရးပါတဲ့ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း အထိမ္းအမွတ္ သေကၤတကို ေဖၚျပတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ အဲဒီလို ေရသပၸါယ္ရတဲ့ ကုသိုလ္ အက်ဳိးဆက္ အေနနဲ႔ကေတာ့ အသက္ရွည္ အနာကင္းျခင္း၊ ကံေကာင္းျခင္း၊ စိတ္ေသာကကင္းၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ျခင္း၊ ျပည့္စံုႂကြယ္ဝေသာ ဘဝကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရျခင္း အစရွိတဲ့ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ရရွိႏိုင္တယ္လို႔ ခမာလူမ်ဳိးမ်ားက ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ရဲ႕ တတိယေျမာက္ေန႔မွာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ေရသပၸါယ္ျခင္းအျပင္ ခမာတို႔ရဲ႕ ရိုးရာဓေလ့ ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ ခမာမိသားစုမ်ားဟာ အိမ္မွာ အဘိုး အဘြား မိဘမ်ားကို အေမႊးနံ႔သာေရမ်ားနဲ႔ ေျခေထာက္ေဆးေပးျခင္း၊ ေရခ်ဳိးေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကၿပီး လူႀကီးမ်ားအေပၚ မိမိတို႔ ကံသံုးပါးျဖင့္ မွားယြင္းခဲ့သည္မ်ား ရွိပါက ခြင့္လႊတ္ရန္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္းအားျဖင့္ ဘိုးဘြားမိဘမ်ားထံမွ ဆုမြန္ေကာင္းမ်ား ရရွိျခင္း၊ ဘဝအတြက္ မွတ္သားထိုက္ေသာ ဆိုဆံုးမစကားမ်ားကို လက္ခံနာယူခြင့္ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ ေရွ႕ဆက္ရမယ့္ ဘ၀အတြက္ အဖိုးတန္ေသာ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ အေတြ႔အႀကံဳမ်ား၊ အႀကံဥာဏ္ေကာင္းမ်ားကို မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြက လူႀကီးမ်ားထံမွ လက္ဆင့္ကမ္း ရရွိႏိုင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ ရိုးရာဓေလ့ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးမ်ားေၾကာင့္ လူႀကီးသူမမ်ားရဲ႕ အေတြ႔အႀကံဳ ဆိုဆံုးမစကားေတြကို ခမာလူမ်ဳိးေတြဟာ ေရွးယခင္ကတည္းက မိမိတို႔ရဲ႕ ေနာင္လာေနာက္သား လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြဆီကို ယေန႔အခ်ိန္ထိတိုင္ေအာင္ တစ္ဆက္ၿပီးတစ္ဆက္ ႏႈတ္အားျဖင့္ ဆက္လက္ၿပီး လက္ဆင့္ကမ္းလာခဲ့ရင္းျဖင့္ ခမာလူမ်ိဳးတုိ႔ရဲ႕ ရိုးရာအစဥ္အလာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား၊ လိုက္နာ ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ က်င့္၀တ္မ်ားကို အနာဂါတ္မွာ မေပ်ာက္မပ်က္သြားရေအာင္ ဆက္လက္ၿပီး ထိန္းသိမ္း လာႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္လုိ႔ ယံုၾကည္ထားၾကပါတယ္။
(ၾကည့္ရတာ ေသးေနရင္ ပံုေတြကို ကလစ္ႏွိပ္ၾကည့္လို႔ရပါတယ္။)
(ဆက္ရန္)
အၿမဲတမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။
9 comments:
အစ္မအိမ္သူေရ ဗဟုသုတေတြ အမ်ားၾကီးရသြားပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ေက်းဇူးပါ။
မသိေသးတာေတြ အမ်ားၾကီးသိသြားပါတယ္ အစ္မေရ..။ ယဥ္ေက်းမႈေတြက အေတာ္ကို ဆင္တူၾကတာပဲေနာ္..။ ခမာျပည္ကိုၾကည့္ရင္းနဲ႕ ရွမ္းျပည္နဲ႕သိပ္တူတာပဲလို႕ ခံစားမိတယ္.. း)))
ခင္မင္လ်က္
ေန၀သန္
ဟုတ္တယ္မအိမ္သူေရ
အသိေတြတုိးလာတယ္
တခ်ဳိ႔ပုံေလးေတြက ပအုိ႔ တုိ႔အင္းသားတုိ႔ နဲ႔ဆင္တယ္ေနာ္
ဗဟုသုတေတြ တစ္ေလွႀကီးရသြားတယ္ မအိမ္သူေရ ဆက္ရန္ေလးကို ေစာင့္စားေနတယ္ေနာ္။
စကားမစပ္ ဘုရားဖူးသြားတုန္းက မအိမ္သူရဲ႕ လက္ေဆာင္ေလးကို အသံုးျပဳခဲ့တယ္ း)
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
မအိမ္သူ ေရ
စိတ္ဝင္စားစြာဖတ္သြားပါတယ္ ေက်းေက်းေနာ္ ညီမ
ပံုေလးေတြ နဲ႕ ေသခ်ာရွင္းျပထားတာ ပင္ပန္းသြားမွာဘဲ
ခ်စ္တဲ႕
အမေရႊစင္
သူတို႔ရိုးရာေတြက ထိုင္းေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္တူတယ္ေနာ္၊ အထူးအဆန္းေလးေတြ လာဖတ္သြားတယ္ အစ္မေရ
စိတ္ဝင္တစား ဖတ္ျဖစ္တယ္ဗ်ာ
ပုံေတြေဝေဝဆာဆာနဲ႔
ေက်းဇူးပါ
ခမာသၾကၤန္က ခ်စ္ဖို ့ေကာင္းၿပီး ယဥ္ေက်းလိုက္တာ...
ခမာေတြရဲ ့ႏွစ္သစ္ကူးပြဲ အေၾကာင္း ရွင္းျပေပး
တာေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
Post a Comment